DumpaMig -

Dikten från mina gamla lärare

kära 9D!
Det är ni som fått oss att le,
Det är ni som fått oss att gråta
så ögon och kinder blivigt våta.
Vid samtal, shower och bråk
vi har gråtit av både glädje och tråk

Det är er som vi skällt på
tjatat och gnällt på:
" kom i tid, var tysta, kasta inte mat!"
ja, ni mins nog vårt tjat.
" Ta av kepsen, stå upp"
Ni har ständigt varit under vår lupp

Och alltingegenom har vi ändå känt
och det må väl ändå hänt
att vi tjafsat om läxor och prov.
Er vörda har varit både tung och grov,
Att vi gjort det för ert bästa
för att utveckla er det allra mesta

Så är det sista dagen
vi står här med klump i magen
och undrar: 4a år, är det redan slut?
ska våran underbara klass redan gå ut?
Hur ska vi klara oss, hur ska det gå
När vår älskade lämnar oss då

Kära 9D
Det är ni som fått oss att le
Många glada minnen lämnar ni oss med
och våra hjärtan har ni tagit med besked.
Ni med era skarpa hjärnor
Ni är föralltid våra stjärnor

_________________________________
Hittade pappret idag som vi fick med dikten från jullan och anja våra lärare vi hade 6-9 hahah den är så fin och rolig hahahha men jaa hejdå fryx och hej då anja och jullan. Den ända jag nog riktigt kommer sakna är nod Anja. Kommer aldrig glömma när hon började gårta för jag fick VG i engelska nationella.

Kommentarer
Postat av: will i am

okej :)

jag är 15

2008-07-08 @ 00:20:36
URL: http://williamsbrevlada.blogg.se/
Postat av: will i am

93a men ska gå å kolla på tv nu hejjdå

2008-07-08 @ 00:22:29
URL: http://williamsbrevlada.blogg.se/
Postat av: karro

Härlig blogg :)

Ta gärna en titt på min också, puss

2008-07-08 @ 00:32:57
URL: http://fettcp.blogg.se/privat
Postat av: agape

Hahha verkar som att era lärare verkligen tyckte om er... Min klass fick en mycket kort vers (de skulle vara en skämtlåt om alla klasserna)där de sjöng om att vi var fett jobbiga i sjuan, i åttan vart de bättre, o i nian så var vi väl i alla fall ok... Hahah :P

2008-07-08 @ 18:57:11
URL: http://agapes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Busring.se Bokasmart.se Alltomlinser.se Affiliator.com
RSS 2.0