DumpaMig -

våldtäckt och misshandel

Känns som om jag hoppar på sverige och säger att det är jätte dåligt men det är det inte jag lovar. Men asså läste nyss http://tumadre.blogg.se/ ,s blogg och där stod det om att hon blivigt slagen av hennes ex och han slog även HENNES dotter. och då frågar man sig varför? Varför gör folk på detta viset? vad får dom att tro att man kan göra vad som helst mot en människa? Liksom en människa kan inte ta allt, tillslut blir det för mycket och vi är itne gjorda att klara av allt, och inte på egen hand som många gånger (vet inte om hon gjorde det eller inte så nu pratar jag annmält(?))  folk gör, att dom lever i skamm och inte vågar säga att det faktist är något som inte är okej, för misshandel och våldtäckt är så inte okej, även om det är inom familj eller ute på gatan. Men det viktigaste är att om något händer är att anmäla även om det kan var jobbigt så lönar det sig i slutändan.

så måste jag bara påpeka att det inte har hänt mig om ni nu tror det men har vänner som har blivigt utsatta för både det ena och det andra<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Busring.se Bokasmart.se Alltomlinser.se Affiliator.com
RSS 2.0