DumpaMig -

mitt vilda partyliv på sjukhuset.

Då var det väl dags att blotta mitt vilda partyliv på sjukhuset igår natt och idag förmiddag Det kommer bli ganska långt men hoppas ni orkar läsa ändå


. I alla fall vi kom dit och fick komma in påengång. Det var en undersköterska som bara frågade massa frågor. Det var en kille så jag blev helt full i skratt ( men orkade inte skratta för det gjorde ont) när underläkaren sa syster om honom. I alla fall det gick ganska fort. Och så fick vi komma in till läkaren på engång och han frågade lite frågor. Typ exakt samma som den första. Fattar inte varför när dom redan läst dendär saken. I alla fall sen började han känna på min mage och se vart jag hade ont och samma på ryggen. Så lyssnade han på mitt hjärta och mina lungor. Och då hade han också en aning om att det skulle vara min blindtarm så han var tvungen att "undersöka" ändtarmen. Fatta pinsamt att han baah stoppa upp en finger och sånt. Ååh vill inte ens tänka på det. I alla fall så sa han att det inte var bildtarmen och det var en lättnad men att vi var tvungen att stanna kvar för han anade en inflamation i gallblåsan och vi skulla göra en ultraundersökning. Ni vet sånna där mammor gör när dom är med barn och ska kolla om fostret mår bra. I alla fall så fick åka upp på 64an som då är barnakuten. Där barn får sova över om dom behöver. Men visst känner jag mig hemma där, har ju redan legat där en gång innan dethär året. Så fick komma in där och lägga mig i sängen. Fick två alvedoner och sedan en spruta med nå alvedon sak i rumpan. ååh hahah pinsamt. Aja denhär gången var det i alla fall en tjej. Sen satt dom i "ingången" visar ett kort sedan som dock är från förra gången men det är en lika dan och den satt på samma ställe i samma ådra. Tog lite blodprov sen fick jag dropp. Fick tre hela sånna under dendär tiden då jag låg inne. Sen kollade jag på en film även fast klockan var typ 11 eller nånting. Svanprinsessan blev det, mobbas inte dom har bara barnfilmer där. Sen halvsomnade jag. Men sen när jag väl somnade på riktigt så vaknade jag av att dendär saken började pipa as mycket och högt. Men det var för att den var slut så det kom in några med en ny. Men då var det nästan morgon så kunde knappt somna om. Fick lite nya smärtstillande tabletter så var helt borta så kommer knappt ihåg vad som hände där imellan. Men sen i alla fall så fick jag åka till akutröntken och göra dendär saken. Den visade att jag hade gallsten eller gallgrus. Dom var inte så stora så att dom kunde kalla det sten.  Sen åkte jag tillbaka till rummet fick lite tabletter en i rumpan man ååh mer rumsaken. hahaha USch. så somnade jag också Så kommer jag inte ihåg någe mer. Men sen så kom doktorn och undersökte mig och för typ 10000 gången fick man berätta om ALLT igen. Även fast han hade pappret i handen. SÅ undersökte han mig. Och jag fick diagnosen gallsten(grus) och en överansträngning i musklerna. 

Hoppas det inte vart för jobbigt att läsa. Om jag kom ihåg allt så skulle det blivigt ännu längre. Men ska ta en tablett nu för det börjar göra unt igen. Hej så länge.

Kommentarer
Postat av: Lillknoddan

Svar: oj då! men hur kommer det försvinna då?

Skönt att du är hemma igen iaf!

2008-05-16 @ 19:38:39
URL: http://lillknoddan.blogg.se/
Postat av: Veronica

Krya på dig!

2008-05-16 @ 20:03:35
URL: http://virre80.blogg.se/
Postat av: blondstar

svar: nej det var inte så tråkigt igår :D det dög :) vad gjorde du då?

hoppas diblir bättre efter din sjukhusvistelse..

2008-05-17 @ 15:03:36
URL: http://blondstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Busring.se Bokasmart.se Alltomlinser.se Affiliator.com
RSS 2.0